Föreläsning i det digitala ekolandskapet, sociala medier och personligt varumärke

Jag är i Växjö på Xllnc logistikcenter och ska föreläsa om det digitala ekosystemet, sociala medier och det personliga varumärket. För tre år sedan var jag otroligt nervös när jag skulle stå inför en massa människor och föreläsa. Jag hade ingen som helst rutin för det. Även om jag direktsänt radio för flera hundra tusen människor så är det något helt annat att stå fysiskt inför en grupp människor i samma rum.

Jag har gått på teatergymnasium och på Balettakademiens yrkesutbildning för show- och musikalartister så jag borde ha scenvana. Och det kanske jag har. Men det var ändå enormt nervöst. Men jag gjorde det ändå, och sedan dess har jag tränat, tränat, tränat.

Inför den här föreläsningen är jag så entusiastisk. Känner att jag längtar efter att få berätta om den värld jag känner till, trender och nyheter. Förhoppningen är att öppna dörrar till nya världar och nya sätt att se på saker och att även göra saker.

Jag tänker inte så mycket på min egen uppenbarelse längre, det där som var så nervöst förut. Att stå i hela sig själv framför andra. Jag är helt fokuserad på den information som jag ska vidarebefordra, och jag är också nyfiken på de som ska lyssna. Vad har de för förförståelse, vad har de för förväntningar och vad är det de kommer att ta med sig från dagen.

Vilar på #öjabyherrgård #växjö #Thexllncway

A post shared by Ninni Udén (@ninniu) on

Det här är post #37 i utmaningen #Blogg100 som i år har temat yttrandefrihet. Jag bloggar i hundra dagar med en twist. Det betyder att mina uppdateringar kan ske här på Bloggen, TwitterInstagram eller Facebook

Leave a Reply

