Hjärtats arkitektur

Det är som att mitt hjärta har olika rum.
Rum som berörs olika beroende på människa och möte.

Det känns olika, men det känns så tydligt i hjärtat, när det är kärlek. 

En slags djupare närvaro och sanning.
En impuls. En osynlig våg som träffar precis där, på samma punkt, varje gång.

Jag behöver bara tänka på honom eller henne. Se ansikte och ögon för mitt inre så aktiveras just den unika delen i hjärtat. Ibland får jag en känsla av att också själen nås.

Det finns en alldeles unik och evig plats i mitt hjärta i varje mänskligt möte som sker i en oförutsägbar närvaro, det  känns så tydligt

2 thoughts on “Hjärtats arkitektur

  1. I find your sensitivity extraordinary which is obvious in your ability to communicate as well as to inspire and uplift (and to use such poetic language).

    Like

Leave a Reply

