Jag träffade en ung passionerad entreprenör när jag skulle fixa håret

Jag blev nyfiken redan när jag skulle göra bokningen. Vad var det här för företag? När jag klev in på salongen stod det klart ganska snabbt att en spännande ung entreprenör hade korsat min väg. 

Vi började prata när jag satt där i frisörstolen medan hon gick igenom mitt hår. Att jag kallade henne entreprenör direkt gjorde henne glad. Det var inte en benämning hon fick höra om sig själv särskilt ofta. Lite typsikt tänkte jag, förmodligen för att hon är en ung tjej som driver företag inom hår och skönhet. 

Någonstans in i samtalet frågade jag om hon ville komma till Ledarkanalen och berätta om sitt liv som entreprenör och sina framtida drömmar. Och det ville hon.

Det är inspirerande att träffa människor som vågar. Som bara kör och inte är allt för rädda för att misslyckas. De där mötena smittar av sig. 

Här är samtalet med Sara Sadik, som satsade på sin dröm, dubblerade sin omsättning när hon började marknadsföra sig på Instagram och som nu, på mindre än fyra år öppnat upp ytterligare ens salong.

Leave a Reply

