Näktergalen i Badelunda – Tomas Tranströmer

I kväll har jag lyssnat på dikter på Youtube. Jag söker inte sällan uttryck som framkallar ett visst sinnestillstånd i mig. Det kan vara konst, att tända ljus hemma, högläsning för barnen eller musik. På senare tid har jag även funnit att dikten gör det där för mig. Leder mig till en plats i sinnet och känslan och när Tomas Tranströmer läser sina dikter själv uppstår något alldeles speciellt. Precis som hans poesi är vacker är hans röst varm och nära.

Det här är post #99 i #Blogg100

Leave a Reply

