Okänd människa mittemot 

Han sitter mitt emot mig på tunnelbanan.

Blundar.

Hans hår är grått men hans ansikte är ganska slätt. 

Svårt att bestämma hans ålder.

Ljusa jeans. Vit pikéttröja. Brun skinnjacka. 

En man. En människa.

På väg någonstans i sitt liv denna eftermiddag.

Han har lutat huvudet mot väggen.

Blundar fortfarande.

Vilar. 

Det är ca tjugo centimeter mellan våra smalben.

Vi anländer min destination.

Jag går av.

Han sitter kvar.

En för mig okänd människa åker vidare.

Det r är post #96 i Blogg100

Leave a Reply

