Att få lov att bara vara människa

“Du ska få lov… mina ögons lov och jag ska se dig, som du bara drömt om.”

Jag tror verkligen på att följa sin passion i livet när det gäller jobb och försörjning. Att våga lyssna inåt och ta reda på vad som väcker lusten. Gör man det får man den där nödvändiga energin som behövs för att fortsätta vilja utvecklas, det  blir roligt att vakna om morgonen och bege sig iväg till jobbet.

Lika viktigt är det att bara vara människa. Att vara någon bortom yrkesroll och görande. Det handlar om att släppa tankarna på det man är och gör på jobbet. Släppa tankarna på alla människor man möter i jobbsammanhang och vad som ska göras.

Att bara vara.

Utan identiteten av roller och/eller yttre sammanhang står vi liksom nakna inför både oss själva och varandra, inför det som bara är, tänker jag.

Och jag tycker det är en vacker plats att vara på som ger perspektiv åt allt det andra.

En plats för kärlek, ömhet och närhet.

Det här är post #80 i #Blogg100

Leave a Reply

