I dag är jag tacksam för…

Ninni resturang1. Att jag fick vakna tillsammans med mina barn, krama dem, prata med dem – dela livet tillsammans med dem. Den kärleken och gåvan, livsresan, är det mest speciella jag varit med om.

2. Att jag har ett fantastiskt roligt jobb att åka till. Jag är verkligen tacksam för det.

3. Att jag har kollegor och en chef som jag kan ventilera tankar med, vara öppen med och utvecklas tillsammans med. Det är tänkande och kännande människor som får min hjärna att ta krumsprång vilket gör mig glad inombords.

4. Att regnet var vackert när jag gick ut och tog en snabblunch vid Hötorget. Jag lyssnade på Aretha Franklin i hörlurarna.

5. Att jag är en del av projektet Ledarkanalen. Det är bara så rätt och ger på så många plan.<3

6. Att jag sprang på en av mina närmaste väninnor utanför ICA igår, bara sådär i farten. Vi hann småprata lite på stående fot och bestämma att vi ses nästa måndag. Vardagen.

7. Att jag kan läsa. Så jag kan följa nyheter, sociala medier och läsa boken “Att skapa gud i internetåldern” som jag läste i en kort stund under lunchen. Jag tänker på alla som inte kan läsa. Skillnaden.

8. Att jag tog med min dator hem från jobbet till restaurangen jag nu sitter på och inväntar på mitt middagssällskap. Så jag kan skriva dagens bloggpost i Blogg100 nu istället för senare i kväll när jag är trött och vill sova. Att jag har en dator.

9. Att jag har ett fint hem att gå hem till, en skön säng att sova i  och att jag både har tvättat och städat.

10. Att jag får vara med i livet.

Det här är post #79 i #Blogg100

Leave a Reply

