Jag hade inte väntat mig feelingen efter det att vi sjösatte Ledarkanalen

Att det skulle kännas så roligt när vi väl lanserat den hade jag inte riktigt väntat mig. Podcasten Ledarkanalen. Jag har skrivit om den tidigare på bloggen, här. Länken till själva podcastens webbsida hittar du här.

karin och perVad hade jag väntat mig då?
Tja, jag vet inte riktigt. Det jag visste var att jag tyckte att idén att träffa ledare från olika yrkesgrupper, sammanhang och prata ledarskap ur olika infallsvinklar skulle vara kul och intressant. Vilket det mycket riktigt är varje gång vi spelar in. Men fram till förra fredagen så hade ju bara jag hört intervjuerna, ja, och jag tror Karin hade hunnit lyssna igenom någon också. Men ingen annan. Nu har det gått en vecka och människor har klickat på intervjuerna

Att ta in tankar från den som lyssnar
Jag hoppas verkligen att vi ska få förslag på personer vi kan samtala med angående ledarskap och tips på ämnen som är relaterade till ledarskap. Redan nu har vi gjort några intervjusamtal och har en lång lista på människor vi ska träffa. Tanken är att vi ska släppa ett nytt samtal i månaden fast nu känns det som att jag skulle vilja släppa ett i veckan. Här gäller det att hålla i lusten, så vi inte tar oss vatten över huvudet utan hinner göra det så bra som möjligt och samtidigt ha kul på vägen.

Tempo och rytm är viktigt för mig
Det är viktigt för mig att själva livet finns plats i alla projekt och göranden. Att det kan vara intensivt mellan varven är superkul, då går man på en sorts adrenalin men det är också viktigt att hinna njuta av det som är och pågår och då är tempo och fart viktiga parametrar.

I dag har vi spenderat eftermiddagen tillsammans, tagit nya foton som ska ligga på Soundcloud med rätt antal pixlar för att kunna användas som header-bild så det går att skicka länken till iTunes. Vi har umgåtts, ätit middag, pratat och lyssnat på musik. Livet blandar. Samtidigt fick vi under dagen positiv feedback via sociala medier från människor som lyssnat och gillat, som vill höra mer.

Att vara i ett positivt flöde                                I bland åker man bara på en sorts våg, befinner sig i ett flöde utan motstånd, svaren kommer till en i olika former och vägen känns lustfylld och spännande. Att dela den upplevelsen med fler än Karin ger något mer, även om det inte är så många som lyssnat ännu är det tillräckligt många för att min känsla ska kännas än mer inspirerande. Det ger ytterligare en ny skön dimension till hela projektet Ledarkanalen. Okej, det är kanske en självklarhet att det faktum att människor lyssnar till ens podcast är själva grejen. Ja, jo, annars hade vi ju bara kunnat äta lunch med våra gäster och prata ledarskap, utan att spela in. Det jag försöker säga är att en sådan lunch hade tillfört så mycket värde i sig. Nu gör vi det, plus att vi gör det i en podcast som fler kan ta del av, vilket expanderar hela upplevelsen på så många sätt.

Det här är post #74 i #Blogg100

Leave a Reply

