Och allt börjar om men inget är sig exakt likt

Jag tänker mig att livet är en upptäcktsresa som vi själva är med och skapar.

Men så har jag inte alltid tänkt.

Förr hade jag en idé om att jag skulle komma fram någon gång. Men jag kom aldrig fram, och någonstans på vägen insåg jag att det inte handlar om att komma fram.

Många gåtor. Så fort en är löst smyger sig nästa på.

Drömmar. Så fort en är nådd väcks en ny.

Livet pågår alltjämt, i ständig förändring.

Allt kan verka samma, men det är det inte. Det är inte samma.

Om det är lika som nyss och igår är det repetition, av det som tidigare var.
Till synes identiskt fast i ny tappning.

Men dagar blir helt nya, oavsett vi vill eller inte.

Att välja nytt i livet.

Gå en väg till jobbet jag aldrig gått. Tänka tankar aldrig tidigare tänkta. Läsa en bok jag egentligen inte trodde jag skulle komma på tanken att läsa. Känna som jag aldrig tidigare känt.

Och skriva ur det som är.

Det här är #61 i #Blogg100

 

Leave a Reply

