Löpning på kvällen

Nu  när det börjar bli milt ute om kvällarna och det fortfarande är ljust brukar jag passa på att springa. Hur länge och långt är inte så viktigt, huvudsaken är att jag kommer iväg ut, men det brukar bli runt 40 min. 

Förutom att det är skönt att röra på kroppen känns luften så här år som lyx att andas. När jag fått puls njuter jag av varje steg och andetag. I hörlurarna lyssnar jag på musik eller någon podd från P1. 

Jag springer oftast längs Folkungagatan bort till Zinkensdamm ned och utmed Årstaviken. Efter en bit finns ett utegym där jag brukar stanna till och göra några övningar, och sedan vidare upp till Skanstull och Ringvägen. 

Om du inte har upptäckt den här slingan så rekommenderar jag den varmt. 

  
Det här är post #54 i #Blogg100

Leave a Reply

