Poesin vill in i mitt liv – varje dag

Jag är inne i en period där jag lyssnar på och läser poesi. Kanske är det bruset av allt som strömmar förbi mig om dagarna som gör att jag bara måste få mig något annat till livs. Något som inte handlar om korta uppdateringar på 140 tecken, bloggar om politik, nyheter och annat som sker i vår digitala värld, just nu, i denna tid. Jo, jag älskar det, allt samman, realtidsflimret, det är exakt där jag vill vara, det är exakt där jag får energi och navigerar mig fram, utvecklas och lär.

Det är när jag kommit hem efter en arbetsdag och stängt dörren. När jag lagat och ätit upp maten, efter det att jag tvättat klart och burit ut de torkskåps-torkade kläderna till soffan för att sätta mig ned och vika som jag längtar efter något helt annat. Ord och tankar som kan sammanfatta mina dagar, veckor och år. Meningar som zoomar ut och ger perspektiv. Det finns så många vackra dikter, det här är en och den är så komplett.

Det här är post #51 i #Blogg100

Leave a Reply

