Jag är som gladast när jag får möta engagerade människor

Jag önskade innerligt att få fortsätta jobba med det digitala. I det flöde av digital utveckling som nu sker. Det ger mig så ofantligt mycket energi. Jag önskade mig också att få möta och jobba med människor som är innovativa och ser möjligheter.

Det tog mig till det jobb jag har idag. Dagligen har jag och mina kollegor fantastiska samtal som utmanar mitt tänkande och får mig att växa. Och mellan varven är det jag som utmanar vill jag tro.

Jag har vänner man bara kan drömma om. Som finns där när en behöver dem som mest. Som finns där när en behöver dem som minst. Och då är livet som på film. Inte sällan en fransk film med grytan puttrandes, en söndagseftermiddag med långa härliga samtal kring köksbordet medan Zaz junger ur Spotify.

I kväll var jag på s.k House warming party hos Brit Stakston. Hon har under flera år varit en stor inspiration vad gäller den digitala utvecklingen och med den demokratins vara och utveckling. Jag hade flera intressanta samtal under kvällen. Dels med en journalist som jobbat mycket i Sydafrika och en annan som reser en hel del till Indien.

Det är få saker som skänker så mycket till livet och tillvaron som engagemang, lust och genuint intresse för den värld vi lever i och utvecklingen av densamma.

Det här är post #47 i #Blogg100

Här är några bilder från kvällen

                

Leave a Reply

