Vi älskar pannkakor 

Sedan jag försökte gå över till en mer LCHF-ig kost (går väl ok) har jag bytt ut vitt mjöl mot mandelmjöl. Jag brukar göra det enkelt för mig och går lite på känn. För pannkakor till två barn och en vuxen gör jag ungefär så här:

4 ägg

3 – 4 dl laktosfri mjölk

3 – 4 dl mandelmjöl

Ev. riven ost men då blir det mindre mandelmjöl.

Som topping har vi färska bär och grädde + ibland lite sötningsmedel.

Pannkakorna får en något annorlunda konsistens än vanliga pannkakor och behöver stekas på svag värme lite längre.

Gott gott! 

  

Det här är post #46 i #Blogg100

Leave a Reply

