Så trött efter en rolig och intensiv arbetsvecka med många timmars jobb

Sitter uppkrupen i soffan och ser Let’s Dance och Ack Värmland. Skön avkoppling. 

Dansarna och de blivande dansarna i Let’s Dance är så fina att se på och så otroligt duktiga. Som de sliter! Mina favoriter är Marie och Jonas. Så gillar jag både programledarna och juryn, speciellt Ann Willson. Hennes utstrålning och personlighet är så behaglig. Det skulle vara kul att se henne mer i TV, varför inte som programledare av något slag.

Mia Skäringer är som vanligt briljant i Ack Värmland, övriga skådisar också. Och manuset är ju bara hur roligt som helst.  Skäringer har ju en rad udda karaktärer på sin meritlista. I den här serien blir en del av twisten att hennes nuvarande rollkaraktär om möjligt omger sig med ännu tokigare karaktärer än de hon spelat tidigare. Vilket gör att hon framstår som den stora klippan bland alla, den enda som går att lita på egentligen. Det blir emellan åt så dråpligt och roligt att jag skrattar så tårarna rinner. Såg i eftertexten att det är Ulf Malmros som står för manus.

Så. En skön avslutning på dagen. 

Det har alltså varit en intensiv arbetsvecka med många roliga projekt men också långa dagar. Jag har gått på energi som bara kommer av sig självt när någonting inspirerar och utvecklar. Det har handlat om allt ifrån digitala strategier, sociala medier till podcastproduktion.

Först efter ett par timmar framför TV:n känner jag hur tröttheten översvämmar mig.

Nu ska jag bara se vem som vinner, sedan i säng och sova länge. Jag har röstat på Jonas B via sms. Kul att röstningen gick att dela i sociala medier.

Det här är post #41 i #Blogg100 

Leave a Reply

