När jag vill tillbaka till den där sköna energin

Du är stark. Du är modig. Du har en sådan underbar energi. Du är närvarande. Du är intelligent.

Ingenting är gratis. Jag fokuserar varje dag.

Jag är allt detta och dess motsats. Jag är svag. Jag är feg. Jag har en fruktansvärd energi. Jag är frånvarande och jag är korkad. Fast jag försöker vara det så lite som möjligt.

För jag älskar att vara i “the flow”. Jag älskar när jag känner mig proaktiv. När jag känner harmoni inom mig. Glädje, lust och nyfikenhet. När jag har koll på livet och medvetet är med och skapar situationerna. När jag tuktar min negativa autopilot och själv bestämmer i stunden hur och vart.

Jag har en positiv autopilot också, men att skapa det som känns bra kommer inte alltid gratis. Ofta gör det det, men ibland måste jag fokuserar. Ta ansvar och göra. Eller inte göra. I vila och contemplation finns mycket att hämta.

Jag startade helgen jättearg. Det var länge sedan jag var så sur.

Även om jag stundom hade en jättefin helg. Jag träffade vänner och myste hemma, så fanns där en underliggande irritation. När jag känner så vet jag att det är inuti mig jag måste förändra.
Jag behöver omvandla den energin till kraft och då är den här låten en inspirationen för mig. Den påminner mig om att världen bor inom oss. Vår föreställning om den finns i våra sinnen och i våra celler. I våra känslor och de föreställningar vi bär.

Det här är post #29 i #Blogg100

Leave a Reply

