En stund innan sömnen – en del av allt

 

Klockan är 22.00 och jag är nyss hemkommen från ett jobbrelaterat event. En intensiv dag fylld med arbete. 

Gick igenom inledningen på en dragning jag ska göra på jobbet i morgon medan jag satt i taxin hem.

Förbereder en intervju i tankarna medan jag borstar tänderna.

Och så måste jag sätta mig in i det, och det och det. Tankarna arbetar.

Mitt huvud sorterar och strukturerar tankar och inputs från alla möjliga håll. Jag vet att jag har en hög kapacitet och förmåga. 

Kraschlandar i sängen.

Kommer på att jag måste skicka iväg ett par mail.

Just det Blogg100

Katterna småpratar med sitt jamande Kurr-ljud . Som om de undrar vad jag gjort hela dagen och samtidigt säger att de är glada att jag är hemma. 

Snart kan jag somna. Och vet att efter en god och tillräckligt lång nattsömn vaknar jag till ett klart huvud och många svar på frågor jag har och en del lösningar på utmaningar.

Det är rätt fiffigt det där med vila, sömnen, att när man släpper tankarna så processar de sig själva på nåt vis. 

Och utanför smattrar regnet.

Det här är post #26 i #Blogg100

Leave a Reply

