Forskning med tid och tajming som centrala parametrar

I dag delar jag den andra podcast-intervjun jag gjorde på mitt jobb, Itera, inför KTH:s event Future Friday. Itera var med som partners tillsammans med en rad andra kommunikations- och teknikföretag för att berätta för studenterna om vad vi gör och locka dem att välja en teknisk utbildning. Du kan läsa om eventet och lyssna till den första podden här.

Det blev fyra intervjuer inför Future Friday, med olika forskare som skulle föreläsa och en fem intervjuer under själva eventet med studenter, andra företag som var partners och student-bloggaren på KTH.
Jag kommer att dela allt här på bloggen vartefter. Idag är det alltså intervjun med David Broman som är universitetslektor vid KTH jag publicerar. I podden berättar om sin forskning kring tids-kritiska system. Dessa system finns i bilar, flygplan och robotar m.m. och där är alltså tid och tajming kritiska faktorer för att systemen ska fungera tillförlitligt. Jag ber dig ha överseenden med att det stundom puffar i ljudet. Det är något jag är medveten om och justerade efter hand.

Det här är post #17 i #Blogg100

2 thoughts on “Forskning med tid och tajming som centrala parametrar

  1. Visst är det intressant! Det kommer flera. Tips, lyssna till den förra intervjun med Mark Smith där han pratar passionerat om att se teknologi som ett material och där han menar att vi går mot en framtid där vi jobbar mer interdiciplinärt, korsar olika diskurser.

    Like

Leave a Reply

