Utmanade mig själv och skrev min första bloggpost på LinkedIn

Att blogga på LinkedIn var en utmaning för mig eftersom jag aldrig gjort det tidigare och för att det dessutom är relaterat till mitt jobb och yrkesliv. Det är enklare att skriva om vardagliga ting som handlar om mig och mina referenser rent allmänt.

Eftersom LinkedIn är mitt professionella nätverk krävdes det lite mer. Att jag samlade mina tankar kring det jag tyckte var viktigt att skriva om och verkligen tänkte igenom det från fler perspektiv.

Jag blev nöjd och framför allt var det kul att det blev en hel del kommentarer i kommentarsfältet.

Så det här betyder alltså att jag idag mästrade en av mina rädslor och gjorde något som kändes lite läskigt och som var nytt. Rädslor är till för att övervinnas eftersom de ofta håller en tillbaka.

Det är dessutom roligt att göra nytt, att utmana sig själv och ta kliv framåt i livet. Jag kommer aldrig låta mig nöjas med det jag redan vet och kan.

Jag kommer aldrig sluta lära mig saker. Nyfikenheten kommer vara min drivkraft tills jag inte finns på den här jorden längre. Det finns en lycka i det.

En av mina inspirationskällor till att skriva på just LinkedIn och att våga är Jackie Kothbauer. Hon har nyligen släppt en bok som heter Du, LinkedIn och karriären. Här är hennes LinkedInprofil.

Här är min bloggpost från LinkedIn idag om du vill läsa, den handlar om en puckel företag behöver komma över i digitaliseringsprocessen.

Det här är post #13 i #Blogg100

Leave a Reply

