Nyheter varvat med musik – My morning routine

Varje morgon scrollar jag mina sociala medierflöden, lyssnar på P1Morgon och musik.

Det är någonstans på vägen till jobbet som jag växlar över till musik. Och jag söker då en låt som kick-startar min dag.

Jag kopplar upp mig mot världen. Nyhetsrapporteringen försätter mig i ett skärpt läge inför dagen. Det journalisterna bevakar ger mig en omvärldsbevakning och analyser från samhällets alla delar och en överblick kring vad som är på agendan.

Sedan musiken. Också en del av världen. Jag känner att jag behöver blandningen.

Jag behöver känna inspiration inför dagen. Återknyta till lusten att göra saker och möta människor. Lösa problem, tänka nytt och utveckla.

Det är en blandad kompott som strömmar in i mina öron om morgnarna. Ibland är det budskapet i låten, andra gånger texten.

I morse blev det av okänd anledning denna låt. I morgonens musikval är det rytmen och feelingen i låten som får mig på gott humör när jag åker genom Stockholm C och blickar ut mot ett vårligt Stockholm.

Kul att du tagit dig tid att läsa. I år är en av målsättningarna med min medverkan i Blogg100 att få fler följare till bloggen så du får så klart jättegärna följa.

Det här är post #12 i #Blogg100

Leave a Reply

