Förenar omvärldsbevakning med måleri

Det är sent. Avrundar söndagen med att måla om bordet. och lyssnar ikapp morgonens sändning av P1:s Godmorgon världen. En bra sammanfattning av veckan nationellt och internationellt. Jag läser och lyssnar på nyheter så mycket jag hinner. Mycket sker via mitt twitterflöde. I programmet jag lyssnade till i kväll sas det att människor som inhämtar nyheter via nätet oftare får fler perspektiv eftersom de bara är ett klick iväg. Det var ju skönt att höra eftersom jag ofta bara hinner bläddra igenom tidningen och läsa rubrikerna och översiktligt några enstaka artiklar innan jag är på jobbet.

Mitt twitterflöde har kommit att bli brett eftersom det byggdes upp under åren jag jobbade på Sveriges Radio. Jag vill ha ett brett perspektiv av medier, politiker och människor. Jag har fortsatt så. Lägger ofta till människor som väljer att följa mig. Man vet aldrig var det spännande och intressanta sägs.



Det här är post #8 i #Blogg100

Leave a Reply

