Count your blessings

Jag har börjat med en ny grej tillsammans med mina barn. När det är läggdags ligger vi och myser, småpratar eller läser en bok som vanligt. Men förutom det ha vi senaste tiden börjat gå igenom dagen med mer fokus. Funderat på om vi lärt oss nåt nytt eller så har vi bara allmänt reflekterat kring händelser.

Att se det som är gott och det man är glad för i livet är viktigt. Har jag läst i någon bok. Viktigt för att det vi ser och fokuserar på växer och får större plats. Kanske är det vad jag vill visa mina barn genom att uppmärksamma det tillsammans med dem. Seendet. Bli medveten om vad som skett och inte bara låta händelser och möten svischa förbi.
De brukar alltid hitta nya trådar i samtalet och vi kan landa lite var stans. Det är helt okej för det får inte bli ett tvång där jag styr. De måste få associera fritt och vi fångar det som kommer upp i deras värld. Men jag fortsätter för mig själv att räkna mina gåvor, det jag tycker om och det som skänker gott i mitt liv.

Nu har jag bestämt mig för att försöka räknar mina blessings varje dag.

I dag är jag tacksam för morgonen med två underbara människor – mina barn. Det är hur vi hänger tillsammans, småpratar och samtidigt gör lite vad vi vill. Att kontakten finns där – närvaron.

Jag inser att få saker skänker så mycket tillfredställelse inombords som just relationen till mina barn när den är – i all sin enkelhet.

20140719-123527-45327073.jpg

20140719-124254-45774182.jpg

Leave a Reply

