Akademiska kurser jag aldrig hittade

Det är söndagsmorgon i mars och solen strålar in genom fönstret. Jag vaknade tidigt i morse. Det är tankar som ska sorteras. Nytt uppdrag som kräver öppenhet, fokus och eftertänksamhet.
Något av det bästa jag lärt mig är att sova på saken. Skrev om det för en tid sedan. Att processer måste få ta tid och att saker måste få landa för att rätt beslut ska tas. Fundera, väga för och emot, bolla alternativ med människor man har förtroende för. Jag har lyssnat en hel del på musik också. Det får mig att slappna av, släppa taget om tankarna och vila i stunden.

Att sova på saken 7,5 hp

Att bolla idéer med människor man har förtroende för 15 hp.

Att lyssna på musik 60 hp

Detta är inlägg nr 29 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

Leave a Reply

