Sitter fast i kategorier, sidor, taggar och menyer

I dag har jag kommit till en återvändsgränd med bloggen. Jag hade en blogg tidigare där jag fixade och trixade och fick till det. Men nu har jag hamnat i ett läge där jag blandar ihop saker.

Nåväl. Det är mycket annat omkring mig just nu. Byte av jobb, byte av lägenhet och så. Jag får skylla på det. Att vara öppen och transparent med förvirringen är stort för mig. Jag är en person som vill prestera rätt. Vill kunna saker. Jag kan ju det här. Men jag tänker att om en inte kan visa och blotta svagheter och ställa frågor (vilket jag gjorde i dag i facebookgruppen för Blogg100) så skapas ett klimat där alla vill uppvisa en korrekt fasad och där människor räds att ställa frågor.

Jag upplever mötet med bloggosfären som fin på det sättet. Att människor faktiskt är öppna och transparenta med både styrkor och svårigheter. Och hjälpsamma.

Att ge sig i kast med saker man inte förstår eller fortsätta fast det är motigt är utveckling.

Av bloggosfären är jag i det inspirerad till att inte vara bäst utan hel och mänsklig. Fick jättefin respons på mina frågor tidigare idag i form av erbjudande om praktisk hjälp och lite tips på länkar med info.

Jag ska försöka reda ut det här med kategorier, menyer, taggar och sidor de närmaste dagarna. Fast jag medger att det irriterar mig att jag inte tycks fatta. Jag fattar inte riktigt vad jag fattade tidigare, när jag skrev och strukturerade den förra bloggen. Annat tema, kan det ha påverkat?
Varför det ska vara så krångligt nu? Gah!

Med det sagt ger jag mig inte. Det kommer att bli exakt så som jag vill ha det.

Detta är inlägg nr 24 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

Leave a Reply

