När tanken sover talar hjärtat

En stilla söndag.
Fick ett besked under fredagen att ta ställning till i veckan som kommer.

Att välja.
Stora beslut som betyder att dörren till det gamla stängs. Det betyder också nya möjligheter. Jag lämnar något gammalt och färdigt bakom mig. Något nytt har redan tagit plats i mitt liv.

Att sova på saken.
Undra vem som kom på uttrycket för det är så himla bra och sant. Inget är så bra som att sova på saken.

Det har varit en helg av kontemplation och funderingar. Jag har sovit på saken hela helgen. Beslutet och valet mognar succesivt.

Det nya ska få växa.
När saker eller människor inte får växa blir det inte bra. Jag ser allt som en never endig utveckling. Vi blir aldrig klara för varje dag bjuder nya val och nya möjligheter. Vi lär oss av det vi väljer, och sedan går vi vidare till nästa upplevelse och nästa…

Hela livet handlar om växande.

I detta låter jag hjärtat välja.

Detta är inlägg nr 23 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

One thought on “När tanken sover talar hjärtat

  1. Pingback: Akademiska kurser i marknadskommunikation jag aldrig hittade | Ninni Udén

Leave a Reply

