Lite om mig

Hej

Kul att du har hittat hit. Jag heter Ninni Udén och bor i Stockholm. Är från början östgöte men har sedan tonåren bott på lite olika ställen i Sverige och världen. Gotland har fångat mitt hjärta så dit återvänder jag någon gång per år. Utanför Sveriges lands gränser finns flera favoritplatser. Costa Rica, Sydafrika och Kambodja är länder som ligger högt upp på topplistan. Mina barn föddes i Singapore så den staden har så klart en speciell plats i mitt hjärta. Varje plats land och plats har något unikt och det är tjusningen med att resa. (Se mer under menyn resor).

Jag är utbildad inom mänskliga rättigheter, Dipl. marknadskommunikatör (IHR), Dipl. coach, multimedia lärare. Och för länge sedan pluggade jag teater.

Jag har alltid jobbat med kommunikation på ett eller annat sätt. En hel del som programledare i radio, men även TV och så skriver jag för webben. Sociala medier är en passion som poppat upp de senaste sex åren. Teknik och kommunikation i en enda blandning är vad som kickar i gång mig. Och det perspektiv som coachutbildningen gett mig gör att jag ser det mellanmänskliga som navet i det mesta.

Men ibland lämnar jag allt. Njuter av tystnaden och närheten till nuet. Bara med mig själv. Jag brukade fly ensamheten. Nu flyr jag till den när jag behöver finna den där platsen inombords som är lugn och trygg och himla skön att vara på. Det är viktigt med tid för kontemplation. Att smälta allt som flödar runt och omkring i livet.

Livet levs bäst med kontraster, att söka nya vägar och samtidigt vårda de stigar man tycker om och som brukar leda en rätt. Nya möten ger spänning och energi, sådant är viktig. Att också vårda de relationer som finns ger djup och trygghet. Mixen av allt. Att välja medvetet. Och den platsen hittar jag när jag stillar mig själv. Gärna genom att springa.

Här hittar du texter ur min vardag. Reflektioner kring det som intresserar mig. Bloggen startades i samband med utmaningen Blogg100 och tanken var just att jag skulle ha 100 dagar på mig att bygga upp en struktur och lära mig mer om wordpress.

Detta är inlägg nr 18 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

20140319-111657.jpg

Leave a Reply

