Berörd och tyngd av dödsskjutningen #Blogg100

Jag befinner mig inte i Radiohuset längre. Men jag kan förstå den chock och sorg som drabbat alla Nils Horners kollegor på Sveriges Radio och hela den svenska journalistkåren. Jag känner den själv, tyngden, trots att jag aldrig träffat honom. Jag känner hans röst och utrikesrapporter. Nu och då under åren som jag jobbade på företaget sände jag ut hans rapporter.

Under dagen har jag läst och lyssnat till ord om denna utmärkta journalist som någon menade “personifierade allt det Public Service ska stå för”.

Mina tankar går idag till Nils Horners nära.

En chockad men samlad Cilla Bänkö, VD på Sveriges Radio, kommenterar dödsskjutningen av Nils Horner.

Detta är inlägg nr 11 av 100 i bloggutmaningen #Blogg100

Leave a Reply

