Blogg100 handlar om att vara en del av

Den nya energin som jag fick av min weekend på Gotland byttes idag ut mot en förkylning. Tror också att jag hade lite feber mitt på dagen. Därför ska jag strax sova. Ordentlig sömn brukar vara välgörande när en håller på att bli sjuk.

Precis när jag är på väg att släcka ned kommer jag på att jag är med i #Blogg100

Jag är inte ensam om att kasta in blogguppdateringar sent på kvällen.

Jag funderar på varför jag är med. Eftersom jag nu dag efter dag tycker att jag mest skriver lite uppdateringar om vad jag gjort. Inga djupare reflektioner. Och svaret kommer blixsnabbt. För att det är en gemenskap. För att jag lär känna människor, lär mig nya saker – hela tiden. Det är inte alltid det jag själv producerar på den här bloggen som är det viktiga utan de möten som uppstår på olika sätt under resans gång.

I kväll tweetade jag till exempel ut att jag just kom på att jag skulle blogga precis när jag skulle gå och sova.

Jag fick tre svar. Anne-Lie Lokko @lokkomotion skriver:

Leave a Reply

